Perinteiselle Sannäsin Kartanolle uudet verkkosivut vauhdittamaan myynnin ja markkinoinnin digitalisointia​

Projekti:

Uudet kotisivut tukemaan yritys- ja kuluttajamyyntiä

Asiakas:

Sannäsin Kartano

Lähtökohta

Sannäsin Kartano on Porvoon maaseudulla  ainutlaatuinen hotelli, ravintola ja juhla- ja kokouspaikka. Luonnonkauniissa ympäristössä sijaitseva toimija oli saanut tuoreeltaan uudet omistajat, jotka halusivat nostaa yrityksen tunnettuutta, löydettävyyttä verkossa sekä tehostaa myyntiä ja markkinointi digitaalisia kanavia hyödyntäen. 

Yrityksen uudet omistajat olivat kokeneet, ettei yrityksen imago vastaa sitä mitä kaikkea sillä on asiakkailleen tarjottavana ja mitä yritys 2020-luvulla haluaa edustaa. Hieman pölyttynyt maine haluttiin raikastaa ja tuoda Sannäsin Kartano taas sekä kokous- että juhla-asiakkaiden mieleen ja valintalistalle. Uutena palvelukokonaisuutena haluttiin tuotteistaa kokonaan yksityisasiakkaille suunnatut viikonloppupaketit, joita markkinoitaisiin vahvasti verkkosivujen kautta.  

Ratkaisu ja näin se tehtiin

Sivustolle tuotettiin uudet laadukkaat kuvat sekä Sannäsin Kartanoa monipuolisemmin kuvaavat uudet tekstit. Teksteihin tuotiin mukaan myös kartanon värikästä historiaa, joka pitää sisällään herkullisia tarinoita menneiltä vuosikymmeniltä ja -sadoilta. Uudella sivustolla kokous-, hotelli- ja ravintolapalvelut on esitelty omina kokonaisuuksinaan, jotta navigointi sivustolla olisi selkeää. Uutena kokonaisuutena sivustolle tuotiin myös Porvoon palveluita esittelevä osio. Hakukoneoptimoinnin näkökulmasta Porvoo aiheisilla sisällöillä löytyy laajasti kiinnostusta, joten tällaisen ”liikennemagneetin” toteuttaminen oli siinä valossa perusteltua. 

Yksityisasiakkaiden kasvava määrä ja potentiaali liiketoiminnan kasvattamisessa on yritykselle merkittävä. Tämän vuoksi esimerkiksi aktiviteettien määrää on kasvatettu ja niitä on tuotu aiempaa paremmin esiin myös kotisivuilla. Lisäksi hää- ja juhlavieraita ajatellen sivustolle on tuotettu uutta kiinnostavaa sisältöä ja valmiita tuotepaketteja, joita on näiden asiakkaiden helppo ostaa. Pariskunnille ja perheille on kehitetty kokonaan uusi palvelukonsepti, Sannäs Weekend, joka tarjoaa ohjelmantäyteisiä viikonloppupaketteja kehon ja mielen rentouttamiseen. Tämän tuotteen myyminen tapahtuu verkkosivujen kautta ja kesällä 2021 aloitettu konsepti on saanut hyvän vastaanoton asiakaskunnan keskuudessa.  

Uuden sivuston ”konehuoneena” toimii WordPress-julkaisujärjestelmä, jota voidaan jatkossa sujuvasti muokata ja kehittää palveluvalikoiman monipuolistuessa. Työn tilaajan mukaan uutta sivustoa on ollut miellyttävä käyttää ja lisätä sinne sisältöjä. Aktiivisena viestinnän kanavana yritys käyttää blogiaan, jossa julkaistaan uutisia ja ajankohtaisia artikkeleita kartanon tapahtumista. 

www.sannaskartano.fi

Tiimi

Kalle Alanen

Projektipäällikkö

Ville Olkkonen

Web-designer

Merja Forsman

Sisällöntuottaja

Töitämme

Doorie

Kotisivut, Verkkokauppa

Brunberg

B2B verkkokauppa, Hakukoneoptimointi, Kotisivut, Verkkokauppa

Luontoliitto

Kotisivut, Verkkokauppa

Porvoon museo

Kotisivut

RUNO Hotel

Hakukoneoptimointi, Kotisivut, Verkkokauppa

EcoFurn

Hakukoneoptimointi, Kotisivut, Verkkokauppa